La Generalitat creu que permet la inclusió dels alumnes i les famílies.
L'administració pública defensa, dins un debat sobre la "significació" i "simbologia" de les festivitats catòliques als centres, que la mesura d'explicar, amb interpretació cultural, les dates assenyalades permetria que l'alumnat participés en les commemoracions deixant de banda les creences.
Seria molt convenient introduir en el currículum ordinari (de ciències socials, literatura, música, etc.) referències a les celebracions religioses de les confessions religioses presents al centre". Així finalitza el capítol sobre "celebracions i commemoracions" de la Guia per a la gestió de la diversitat religiosa als centres educatius, recentment editada per la Generalitat de Catalunya, una qüestió cada vegada més present en les reunions del professorat (claustre...). L'administració mostra tres directrius bàsiques: "la comunitat educativa ha de decidir la millor manera d'incorporar la dimensió intercultural i de respecte a les diverses confessions religioses familiars"; "ha de reflectir la incorporació de manera clara en el seu projecte educatiu i en el currículum del centre"; i "ha de donar a conèixer les festes tradicionals locals i nacionals, també les d'origen religiós". L'objectiu expressat és que els alumnes aprenguin una "cultura religiosa independentment de la fe".